Als je ondernemer bent, ben je gewend om risico’s te nemen. Het is echter de kunst om als ondernemer precies die risico’s te nemen die de moeite waard zijn en andere, te grote risico’s uit te sluiten. Met verzekeringen kun je een hoop tegenslag afwenden. Helaas zijn er nog altijd veel ondernemers die niet voldoende maatregelen genomen hebben, wat betekent dat ze onnodig grote risico’s lopen. In dit artikel bespreken we enkele van deze risico’s met je. Mocht je ze als ondernemer herkennen en nog geen maatregelen getroffen hebben, dan raden we je aan om dit alsnog zo snel mogelijk te doen. Je zult zien dat het een fluitje van een cent is om dit te regelen.
Wat als je bedrijfspand schade oploopt?
Als je een bedrijfspand gekocht hebt, is het belangrijk dat je dit pand op de juiste manier laat verzekeren. Dat doe je, net als een woonhuis, op twee manieren. De eerste verzekering is de gebouwenverzekering. Met deze verzekering dekt de schade die ontstaan is aan het pand zelf. Deze schade loopt vaak het snelst op, bijvoorbeeld wanneer er een brand uitbreekt in je pand. Wil je voorkomen dat je zelf voor de herstelkosten opdraait, sluit dan altijd een gebouwenverzekering af. De tweede verzekering die essentieel is, is een polis waarmee je schade aan de spullen in je pand kan dekken. Je kunt je bedrijfsinventaris verzekeren door middel van een inventarisverzekering. Vaak sluit je deze twee polissen samen af en doorgaans levert dit ook nog voordeel op. Check daarom goed welke verzekeraar je de beste deal aanbiedt. Kijk daarbij niet alleen naar de hoogte van de premie, maar ook naar de dekking die iedere partij biedt. Je wilt namelijk zo goed mogelijk gedekt zijn.
Verkoop je spullen? Sluit dan een voorraadverzekering af
Heb je een bedrijfspand waarin je spullen opslaat die verkoopt? Dan is het belangrijk om een voorraadverzekering af te sluiten. Anders dan veel mensen denken, valt je voorraad namelijk niet onder je inventarisverzekering. Je inventaris omvat namelijk alle spullen die je zelf gebruikt en niet de spullen die verkoopt. Voor deze spullen dien je daarom een aparte voorraadverzekering af te sluiten. Mocht je, om wat voor reden dan ook, schade oplopen aan je voorraad, dan kun je contact opnemen met je verzekering die er alles aan zal doen dat de kosten voor jou zo beperkt mogelijk blijven.
Wat als je arbeidsongeschikt wordt?
Tot slot: de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Een AOV verzekering afsluiten, is zeer belangrijk. Mocht je namelijk arbeidsongeschikt raken, dan is het van het grootste belang dat je niet zonder inkomsten komt te zitten. Je AOV is daarmee een garantie dat je gewoon je vaste lasten kunt blijven betalen, wat er dan ook gebeurt. Je voorkomt hiermee dat je uit je woning wordt gezet omdat je de huur of hypotheek niet meer kunt betalen. Ook deze verzekering regel je snel en eenvoudig zelf via de site van je verzekeraar. Bekijk de mogelijkheden en regel het vandaag nog. Zo heb je een goed vangnet voor wanneer het noodlot ineens toeslaat. We wensen je succes met je onderneming.