Beter scoren in Google?

Beter scoren in Google?

Ben je ontevreden over je positie in Google? Heb je het gevoel dat je veel meer uit je website kunt halen? Maar heb je niet de middelen, om hierin te investeren? Hieronder hebben we een aantal tips voor je, waar jij gegarandeerd mee gaat scoren in Google, zonder dat dit je geld kost! Lees je mee?

Gebruik long tail keywords

Veel bedrijven gebruiken zoekwoorden die bestaan uit één zoekwoord. Bijvoorbeeld een reisbureau die vooral probeert te scoren met het zoekwoord ‘Alaska’. Als mensen een reis willen boeken naar Alaska is de kans groot dat ze vaak meer woorden gebruiken in hun zoekopdracht, bijvoorbeeld de zoekopdracht ‘vakantie naar Alaska’ of ‘vakantie Alaska met gids’. Door dit soort, langere zoektermen te gebruiken (long tail keywords) kun je hoger komen te staan in Google. Je laat hiermee zien dat je ‘meedenkt’ over de zoektermen die mensen gebruiken en Google waardeer dit met een hogere positie. Hiermee kun je dus hoger scoren in Google!

Actief bloggen

Een website bouwen en hier vervolgens niets mee doen, betekent dat je steeds lager zult ranken in Google. Als er weinig of geen activiteit is op een website wordt dit door Google als negatief gezien. Door regelmatig nieuwe, verse content te plaatsen op je website, laat je zien dat je actief en relevant bent. Gebruik voor dergelijke blogs meer dan 300 woorden, ook hier wordt door Google naar gekeken. Zorg er wel voor dat je teksten voldoen aan de SEO-eisen. Tips om SEO teksten te schrijven, vind je natuurlijk online.

Linkbuilding

Door links te plaatsen op andere websites (linkbuilding), bouw je een netwerk op met verwijzingen naar jouw website. Deze verwijzingen geven aan dat je blijkbaar relevant bent en dat er een reden is om naar jouw website te gaan. Deze verwijzingen moeten uiteraard wel afkomstig zijn vanuit een relevante tekst, die gaat over het onderwerp waar jouw website mee verwant is. Doe je actief aan linkbuilding, dan gaat Google je zeker hoger ranken.

Gericht scoren

Google werkt met core web vitals om gebruikersgedrag mee te analyseren. Dit houdt in dat je door middel van grafieken kunt zien hoe goed of slecht de gebruikerservaringen zijn op je website. Hierbij wordt er onder andere gekeken naar bijvoorbeeld de snelheid van het laadproces en hoe interactief iemand je website ervaart. Door gericht op deze onderdelen je website te verbeteren, is de kans groot dat je ook hoger gaat ranken in Google. Ideaal toch?