Waar let Google op bij het ranken van websites?

Waar let Google op bij het ranken van websites?

Scoor je niet erg hoog in Google? Sta je niet eens bij de top-20 en heb je geen idee hoe dat komt? Heb je hierdoor ook het gevoel dat jouw totale bedrijf niet loopt? Dan wordt hoog tijd om jezelf te verdiepen in de wijze waarop Google websites rankt. Zodat jij hier gericht op in kunt spelen en ervoor kunt zorgen, dat je in de toekomst wel hoger gaat scoren! Lees je mee?

Snelle website

Een snelle website wordt door Google extra gewaardeerd. Gebruikers vinden het namelijk erg belangrijk dat als ze op een website komen, dat deze meteen snel en goed werkt. Dat foto’s meteen te zien zijn, teksten direct verschijnen en dat video’s bijvoorbeeld direct afgespeeld kunnen worden. Dat geldt ook voor webshops; klanten willen meteen iets kunnen kopen en snel afrekenen. Een snelle website, zorgt voor een hogere ranking!

Zorg voor links op andere website

Een manier om hoger te ranken, is om te zorgen dat er links naar jouw website, op andere sites staan. Hier kun je voor zorgen door teksten te plaatsen op andere sites, met jouw webadres. Dergelijke links kun je kopen, door bijvoorbeeld een linkpakket te kopen bij een aanbieder. Ook kun je deze links verwerven door middel van linkbuilding. Hierbij vraag jij of je bij een klant, leverancier of iemand anders uit je netwerk, een tekst met link mag plaatsen op hun website. Andersom bied je dit aan hen ook aan. Door het ruilen van links, kun je aan linkbuilding doen en kost dit je niets. Bied je meerdere producten aan die eigenlijk per stuk, uniek zijn? Dan is het wellicht verstandig om per product een website online te zetten. Door meerdere domeinen vast te leggen, weet je in ieder geval zeker dat je concurrent deze niet meer vast kan leggen. Meer lezen over domeinen en SEO? Online kun je hier veel informatie over vinden!

Scoor punten bij Google

Google werkt met een vorm van kunstmatige intelligentie genaamd MUM om bezoekers nog beter te bedienen als het gaat om zoekopdrachten. Hierbij wordt tegenwoordig door Google bijvoorbeeld ook gekeken naar reviews die er geschreven zijn over websites. Een kwalitatief verbeterde versie dus, om nog beter te kunnen ranken voor bezoekers. Hierbij wordt er bijvoorbeeld ook beter gekeken of een website een autoriteit is op een bepaald vakgebied. Je leest het; goede reviews en een expert zijn in je vakgebied, het zijn zomaar twee zaken waar Google in de toekomst meer waarde aan gaat hechten. Op het moment dat jij dit ook gaat doen, betekent dit dus dat jouw website hoger gaat ranken. Wil je nog meer weten over wat MUM precies inhoudt? Lees dan deze MUM-update!