Wij hebben SEO voor onze website nodig! En nu?

Wij hebben SEO voor onze website nodig! En nu?

Bedrijven willen graag goed gevonden worden in zoekmachines, dus vooral ook Google. Als je even enkele relevante zoektermen invoert bij Google zie je wie daar de dienst uit maken. "Daar moeten wíj staan!", horen we dan vaak. Dat zou kunnen, maar het is nog maar de vraag of dat inderdaad wel je doel moet zijn!

Wat is dan de juiste landingspagina?

Stel dat je dus goed gevonden wordt in Google, dan kunnen mensen op jouw vertoning klikken en waar komen ze dan terecht? Dát noemen we in dit geval de landingspagina. Daar landen ze op en zijn nu in jouw website. Dat is één. Nu moeten ze in enkele seconden het gevoel krijgen dat hier informatie staat waar ze naar op zoek zijn, dat het past bij hun zoekvraag of informatie probleem. En daar begint het eigenlijk al: kijk maar naar je eigen ervaringen als je iets zoekt in Google. Je klikt op een van de eerste resultaten in Google en gaat in je achterhoofd al een beetje van uit 'dat het wel niks zal zijn' en je terug naar Google moet en verder zoeken.

Dus als jij ervoor zorgt dat je wél een waardevolle pagina hebt, dan begrijp je dat het de kans op een conversie vergroot! Dan komen we dus bij twee: kom met een goede en gewenste Call To Action! Dat wíllen ze namelijk ook! Ze willen nu niet terug naar Google, want je hebt al iets van vertrouwen gewonnen en ze willen nu misschien wel door met je. Besteedt hier dus even goed tijd en aandacht aan, wat het zou echt zonde zijn dat ze je website weer verlaten. Niet iedereen gaat in op wat je aanbiedt. Dat kan een download zijn, vragen om een e-mailadres, bel ons, vraag een offerte aan, koop iets, noem maar op. Maar eindig met een actie.

Dus nu is het zinvol voor jou alsook voor je bezoeker om op de pagina te landen. Nu zou het mooi zijn als deze pagina goed gevonden wordt in Google.

Beter gevonden worden in Google

Het gaat dan om specifieke zoekvragen, geen algemene termen. Bijvoorbeeld 'leuke vakantie', daar heeft het geen enkele zin bij. Wat heeft meer zin? Nou, bijvoorbeeld autovakantie aan het Gardameer. Nu is zoveel meer duidelijk, dat je veel beter kunt aansluiten op de zoekvraag. Het aantal keren dat hier op wordt gezocht zal vele malen minder zijn dan 'autovakanties', maar is zo specifiek, dat als je hier goed antwoord op geeft, de interesse in jou product of dienst enorm is toegenomen.

Je wil dus graag weten wat relevante zoektermen zijn, wat de zoekvolumes zijn en hoe sterk de concurrentie is.

Website Impact Monitor

Wij noemen dat een Website Impact Monitor. Er zijn voor ieder onderwerp ontelbaar veel pagina's beschikbaar online. Een groot gedeelte hoef je niet als concurrentie te beschouwen, maar die eerste 10, dus de eerste pagina in Google, die wel. Zelfs als er bedrijven of pagina's tussen staan, die je niet als je concurrent beschouwt, maar ze staan er dus heb je er last van! Zij staan waar jij wilt staan. Met deze monitor krijg je enerzijds inzicht in hoe krachtig je website in het algemeen is en op diverse voor jouw bedrijf relevante zoektermen. Maar het mooiste is, als je onze Monitor aanvraagt, we hebben een gesprek met je over jouw business. Hoe dan ook leidt het tot inzicht in verbetering van de positionering en online marketing voor je bedrijf.